در این مقاله قصد داریم درباره محصول بهداشتی مورد نیاز بانوان صحبت کنیم و شما را با انواع این محصول آشنا کنیم . امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود و آنچه را که به دنبال آ« هستید با مطالعه آن پیدا کنید .

نوار بهداشتی چیست ؟

پاسخ این سوال کاملا برای خانم ها واضح و روشن است اما اگر بخواهیم کمی علمی ترآن را توضیح دهیم پدهای بهداشتی نوعی جاذب مایعات است که به لباس زیر متصل می شود تا مانع از انتقال خون واژن به لباس شود و از آلودگی ها و عفونت های بعدی جلوگیری شود . در ادامه با انواع نوار بهداشتی و تاریخچه آن آشنا می شویم .

تاریخچه نوار بهداشتی:

استفاده از نواربهداشتی همیشه ضروری و مهم بوده است. حتی در گذشته زنان مجبور بودند که دوران قاعدگی خود را با سختی سپری کنند زیرا نوار بهداشتی به شکل امروزی وجود نداشته است و آن ها معمولا از پارچه استفاده می کردند که چندان بهداشتی نبود . بنابراین فکر کردن به این که در زمان گذشته زنان این دوران را چگونه سپری می کردند هم شاید چندان خوشایند نباشد . اما امروزه این محصول بهداشتی در انواع و اقسام گوناگون در بازار وجود دارد طراحی های زیبا و گوناگون شاید بتواند این دوران را برای بانوان کمی متفاوت و راحت ترکند .

تا به الان علاوه بر پد های بهداشتی محصولات قاعدگی دیگری نیز به بازار ارائه شده است که شامل تامپون و کاپ قاعدگی است . البته این امکان وجود دارد که در آینده نیز محصولات بهداشتی دیگری تولید شود تا برای بانوان آرامش و راحتی بیشتری را فراهم کند . شرکت های متفاوت سعی دارند تا با تولید پدهای نازک تر بتوانند راحتی بیشتری برای بانوان فراهم کنند .

در سرتاسر دنیا هر روز نوآوری‌های بیشتری در صنعت سلولزی و تولید نوار بهداشتی انجام میشود . به همین ترتیب در حال حاضر نوار بهداشتی‌های با جذب بالا سهم بیشتری از بازار را از آن خود می‌کنند .

اما در ادامه با انواع پدهای بهداشتی آشنا می شویم .

 

پدهای بهداشتی روزانه :

این پدهای بهداشتی برای مصرف روزانه و جذب ترشحات واژن مناسب است هم چنین برای افرادی که بنا به دلایلی دچار لکه بینی های جزئی هستند نیز مناسب است .

نوار بهداشتی ساده:

اگر به پلاستیک نواربهداشتی بالدار حساسیت دارید یا عرق‌سوز می‌شوید، پد بهداشتی ساده انتخاب مناسبی برای شماست. البته این نوع از نوار بهداشتی ممکن است به دلیل این که به خوبی نوار بهداشتی بالدار روی لباس زیر فیکس نمی شود جابه جا شده و لباس شما را کثیف کند .

نوار بهداشتی بالدار پنبه ای :

رایج‌ترین نوع پدهای بهداشتی، نواربهداشتی بالدار است که طرفداران بسیاری دارد . این نوع پد بهداشتی، به‌خاطر استفاده آسان و احتمال نشتی پایین محبوب شده است . می‌توان گفت اگر به‌طور صحیح و در اندازه مناسب استفاده شود ، لباس زیر را کثیف نمی‌کند. چون، چسب‌های بال نوار به لباس زیر شما چسبیده و مانع جابه‌جایی نوار بهداشتی و نشت خون از کناره‌ها می‌شود.

نوار بهداشتی بالدار مشبک :

به‌جز لایه پنبه ای از نوعی پلیمر هم در تهیه نوار بهداشتی استفاده می‌شود که به آن اصطلاحاً نواربهداشتی مشبک می‌گویند . نواربهداشتی مشبک، نسبت به نواربهداشتی پنبه‌ای، قدرت جذب بیشتری دارد و چون ترشحات را به‌طور کامل جذب می‌کند، احساس خیسی و رطوبت نمی‌کنید. بنابراین، برای وقت‌هایی که نمی‌توانید برای مدت طولانی پد بهداشتی خود را تعویض کنید، از نوار بهداشتی مشبک استفده کنید .استفاده از این نوع نوار برای افرادی که خونریزی زیادی دارند توصیه می شود اما در روزهای آخر قاعدگی و زمانی که خونریزی کم است استفاده از آن به دلیل خشکی و زبر بودن ممکن است شما را دچار حساسیت کند .

نوار بهداشتی بالدار مشبک لمینت کتان :

این نوع از نوار بهداشتی با داشتن لایه رویی مبشک کتانی علی رغم جذب بالا و گردش بهتر هوا راحتی و نرمی را نیز به همراه دارد و علاوه بر این که مانند نوار مشبک جذب بالایی دارد نرمی آن کاملا احساس خوشایندی به شما می دهد . در واقع با یک تیر دو نشان را زده اید . ما به شما پیشنهاد میکنیم که نوار بهداشتی بالدار مشبک لمینت کتان کالمرز را در فروشگاه دیجی 20 ببینید تا یک خرید فوق العاده را داشته باشید  .

پدهای بهداشتی سه تا شده (مسافرتی) :

این نوع از پدها نیز درمدل بالدار بزرگ و مشبک تولید می شوند . یکی از دلایل محبوبیت این پدها این است که به خاطر بسته بندی کوچکتر آن قابل حمل در کیف های کوچک بانوان است و می توانند به راحتی آن را همراه خود داشته باشند.

تامپون : 

مانند نوار بهداشتی، از این وسیله برای جذب خون استفاده می‌شود. با این حال به جای استفاده روی واژن، داخل آن قرار می‌گیرد . الیاف موجود در تامپون‌ها هم شبیه پدهای بهداشتی است. تنها تفاوت در میزان بالای فشردگی آن‌ها است. از نظر اندازه و قدرت جذب نیز این محصول مانند نوار بهداشتی، در انواع مختلفی عرضه می‌شود. خوب است بدانید در انتهای تامپون‌ یک قطعه‌ی نخی برای خروج آن از واژن وجود دارد.

کاپ قاعدگی :

یکی دیگر از محصولات قاعدگی استفاده از کاپ قاعدگی است. این وسیله هم مانند تامپون داخل واژن قرار می گیرد. برخلاف پد های بهداشتی و تامپون ها کاپ‌های قاعدگی به جای جذب خون، آن را جمع‌آوری می‌کنند. پس از پر شدن لیوان، باید آن را تخلیه و ضدعفونی کرد. در کنار صرفه‌ی اقتصادی، استفاده از فنجان قاعدگی به محیط زیست نیز کمک می‌کند. زیرا تا سال‌های طولانی یک کاپ قاعدگی در کنار شما خواهد بود . همچنین می‌توان تا ۱۲ ساعت به طور مستمر از آن استفاده کرد. البته شاید تعویض این کاپ ها یکی از مشکلات آن باشد . پدهای بهداشتی و حتی تامپون ها قابلیت این را دارند که به راحتی و در مکانی تعویض شوند اما بیرون آوردن و شستشو کاپ ها کمی دردسر دارد.

پدهای بهداشتی قابل شستو :

این نوع از پدهای بهداشتی پارچه ای بوده و از چند لایه پارچه جاذب تشکیل شده اند .نکته مهم این است که سایز مناسب را برای استفاده از این نوع محصول انتخاب کنید . اما شاید چیزی که چندان خوشایند نباشد شستشو این پد می باشد . البته این نکته نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که اگر شستشو مناسب صورت نگیرد و به خوبی خشک نشود می تواند منجر به عفونت واژن شود .

چطور پد بهداشتی مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب نوار بهداشتی شما باید در نظر داشته باشید که تنها نکته مهم این است که شما چه می خواهید و با کدام یک از این پدها احساس راحتی بیشتری را دارید و این ممکن است بین دو فرد کاملا متفاوت باشد . اما به صورت کلی میزان خونریزی در انتخاب سایز نوار و حتی نوع آن اهمیت دارد و با توجه به دوران قاعدگی خود می توانید انواع مختلف را امتحان کنید .

انتخاب نوار بهداشتی برای هر فرد با توجه به فعالیت های بدنی در طول روز متفاوت است بسیاری از بانوان عزیز ساعات زیادی را بیرون از خانه هستند و ترجیح می دهند تا پدی را انتخاب کنند تا از لحاظ جذب با خیال راحت بتوانند به کار روزانه خود ادامه دهند .

و اما سخن آخر

شرکت های زیادی به تولید این محصول می پردازند از جمله مهم ترین آن ها پنبه ریز ، مای لیدی و تافته است . اما شرکت کالمرز نیز توانسته است بعد از تولید موفق پوشک کامل بچه و پوشک معمولی اکنون نوار بهداشتی کالمرز را در سه مدل پرفروش

بالدار بزرگ کالمرز ، بالدار بزرگ مشبک کالمرز و بالدار بزرگ لمینت کتان کالمرز را تولید کند .

هنوز برخی براین باور هستند که قیمت بالا دلیل بر کیفیت بالای محصول است اما شاید همیشه این طور نباشد با توجه به شرایط رقابتی که امروزه  بازار دارد برخی از شرکت ها سعی بر این دارند تا با با پایین آوردن سود خود محصولی با کیفیت را تولید و روانه بازار کنند نوار بهداشتی بالدار بزرگ کالمرز با توجه به این که قیمت مناسبی دارد از کیفیت بالایی نیز برخوردار است و درتولید آن از خمیر سوئدی و آمریکایی استفاده شده است . می توانید با یکبار امتحان این محصول به گفته ما پی ببرید .