مراحل تولید دستمال کاغذی بسیار جالب است . خوب است بدانید برای تولید یک دستمال کاغذی چه مراحلی طی می شود .برای دانستن این موضوع کافی است مقاله زیر را دنبال کنید .

مراحل تولید دستمال

درختان ماده اصلی تشکیل دهنده دستمال کاغذی هستند. ابتدا پوست درختان برداشته شده و به لایه ‌های نازکی تبدیل می‌ شود. این لایه‌ها به قطعات چیپس مانند در اندازه‌ های یکسان (حدود 1 در 4/1 اینچ) تبدیل می‌ شوند.

مرحله 2 : در حدود 50 تن از تکه چوب های تولید شده به همراه 10هزار  گالن مواد شیمیایی پخت و پز ترکیب شده. به دوغاب تبدیل می ‌شود. سپس دوغاب تولید شده به اجاق‌های فشار با ارتفاع حدود 18متر به نام دایجستر (هاضم) فرستاده می‌ شوند.

مرحله 3 : در فرایند چندین ساعته پخت مواد، بخش عمده ‌ای از رطوبت چوب تبخیر می شود . در نتیجه وزن مخلوط حدود 25‌ تن کاهش می ‌یابد. این مخلوط ترکیبی از سلولز، فیبرها، لیگنین (الیاف چوب متصل به هم ) و دیگر مشتقات است.

مرحله 4 : خمیر کاغذ تولید شده به داخل سیستم ‌های شوینده چند مرحله ‌ای فرستاده می ‌شود . در این سیستم‌ ها مواد لیگنین و مواد شیمیایی پخت و پز از خمیر برداشته می ‌شوند.

سپس مایعی موسوم به روغن سیاه از خمیر کاغذ جدا شده و به مرحله دیگری ارسال می ‌شود .

مرحله 5 : طی فرآیندی چند مرحله ‌ای خمیر های شسته شده با مواد سفید کننده گیاهی مخلوط می شوند . نتیجه آن رنگ های حاصل از فیبر را از بین برده می شود .

لینگن باقی‌ مانده رنگ کاغذ را به مرور زرد می ‌کند . لذا لازم است به رنگ سفید در آید تا کاغذی سفید رنگ را تولید کند.

مرحله 6 از تولید دستمال

در این مرحله خمیر مجددا با آب ترکیب می شود . با این ترکیب مخلوطی حاصل می‌ شود که از 5/99 درصد آب و 5/0 درصد فیبر تشکیل شده است. کاغذ‌ های ذخیره ‌شده به داخل صفحات مشبک افشانده می‌ شوند.

این عمل باعث چلانده شدن مقدار زیادی از آب می ‌شود. این مرحله صفحه ‌های مات شده‌ای به پهنای 18 فوت را با سرعت 6500 فوت در دقیقه تولید می ‌کند. 18 فوت معادل 5.5 متر و 6500 فوت معادل 1981 متر می باشد.

مرحله 7: صفحات مات به داخل سیلندر‌هایی عظیم با نام یانکی درایر منتقل می ‌شوند. این صفحات در سیلندرهای فوق فشرده و خشک شده و رطوبت نهایی آن‌ ها به 5 درصد کاهش می‌ یابد.

مرحله 8 : در مرحله بعدی کاغذ ها کریپ می ‌شوند. کریپ شدن فرایندی است که کاغذها را بسیار نرم کرده و به آن‌ ها کمی حالت پرچین‌ مانند می ‌دهد. کاغذ ها در حین کریپ شدن، به وسیله تیغ‌ های فلزی خراش داده می ‌شوند.

 این عمل انعطاف ‌پذیری کاغذها را افزایش می‌ دهد اما در مقابل باعث کاهش قدرت و ضخامت آن‌ها می‌ شود. این فرآیند با سرعت یک مایل در دقیقه انجام شده و در انتهای آن کاغذ ها  بر روی ریل‌ های بزرگی پیچیده می‌ شوند.

مرحله 9 : در مرحله پایانی کاغذ ها بر روی ماشین‌ های مبدل بارگذاری می ‌شوند. پیچ ‌های آن‌ ها باز شده، بریده می ‌شوند و مجددا به دور لوله‌ های مقوایی نازک پیچیده می ‌شوند.

در نهایت جهت تبدیل به محصول نهایی به کارخانه ‌های برش و بسته‌ بندی فرستاده می ‌شوند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ویکی پدیا مراجعه کنید.

می توانید مقاله دیگر ما با عنوان انواع دستمال کاغذی را نیز دنبال کنید